Education system institutions and educational inequalities in Uruguay
This article shows how certain aspects at the secondary level of Uruguay’s public school system produce inequalities in student achievement. The 2006 edition of the Programme for International Student Assessment (pisa) (oecd, 2006a) points to three key aspects of the institutions that regulate secon...
Guardado en:
Autores principales: | Bogliaccini, Juan A., Rodríguez, Federico |
---|---|
Formato: | Texto |
Lenguaje: | English |
Publicado: |
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/11362/39608 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Regulación del sistema educativo y desigualdades de aprendizaje en el Uruguay
por: Bogliaccini, Juan A., et al.
Publicado: (2015) -
Does the contribution made by early education to later academic achievement differ in Latin America?: PISA 2009-2012
por: Gamboa, Luis Fernando, et al.
Publicado: (2016) -
¿Existen diferencias en América Latina en el aporte de la educación preescolar al logro educativo futuro?: pisa 2009-2012
por: Gamboa, Luis Fernando, et al.
Publicado: (2016) -
Disciplina, clima y desempeño escolar en Chile
por: Gazmuri, Carolina, et al.
Publicado: (2015) -
Classroom discipline, classroom environment and student performance in Chile
por: Gazmuri, Carolina, et al.
Publicado: (2015)