Socioeconomic school segregation in Chile: parental choice and a theoretical counterfactual analysis
In this article, we examine the hypothesis that the policy of parental school choice in Chile has increased socioeconomic school segregation. We use a georeferenced database of students and schools in the Greater Metropolitan Area of Santiago to compare actual segregation with the segregation that w...
Guardado en:
Autores principales: | Santos, Humberto, Elacqua, Gregory |
---|---|
Formato: | Texto |
Lenguaje: | English |
Publicado: |
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/11362/40792 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Segregación socioeconómica escolar en Chile: elección de la escuela por los padres y un análisis contrafactual teórico
por: Santos, Humberto, et al.
Publicado: (2016) -
Spatial segregation, employment and poverty in Montevideo
por: Retamoso, Alejandro, et al.
Publicado: (2014) -
La segregación escolar público-privada en América Latina
por: Arcidiácono, Malena, et al.
Publicado: (2014) -
Es necesario que la gente sepa. /
por: Peñafiel Ruiz-Sandoval, Emilio
Publicado: (2012) -
Familias de aula : participación familiar en la escuela: la escuela educa en compañía /
por: Maldonado Castro, Inmaculada
Publicado: (2018)