Estimation of factors conditioning the acquisition of academic skills in Latin America in the presence of endogeneity
This article identifies the main determinants of skill acquisition in Latin America. Not having repeated a grade, sex, the number of books in the home and the mother’s education are defined as individual and family characteristics. In the case of school characteristics, the results are more heteroge...
Guardado en:
Autores principales: | Castro Aristizabal, Geovanny, Giménez, Gregorio, Pérez Ximénez-de-Embún, Domingo |
---|---|
Formato: | Texto |
Lenguaje: | English |
Publicado: |
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/11362/43950 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Estimación de los factores condicionantes de la adquisición de competencias académicas en América Latina en presencia de endogeneidad
por: Castro Aristizabal, Geovanny, et al.
Publicado: (2018) -
Does the contribution made by early education to later academic achievement differ in Latin America?: PISA 2009-2012
por: Gamboa, Luis Fernando, et al.
Publicado: (2016) -
¿Existen diferencias en América Latina en el aporte de la educación preescolar al logro educativo futuro?: pisa 2009-2012
por: Gamboa, Luis Fernando, et al.
Publicado: (2016) -
The heterogeneity of effects of preschool education on cognitive outcomes in Latin America
por: Dip, Juan Antonio, et al.
Publicado: (2019) -
La heterogeneidad de los efectos de la educación preescolar sobre los resultados cognitivos en América Latina
por: Dip, Juan Antonio, et al.
Publicado: (2019)