Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
In this paper we analyse the advantages that several techniques of study, generally used to synthesise the information (in order to understand and recall expository texts), provide. The data obtained in an empirical study show low usage by pupils of lowest academic level pupils, as well as a greater...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | text (article) |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Internacional de La Rioja
2001
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=23689 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai-ART0000737020 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai-ART00007370202016-04-09Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicosMontanero Fernández, ManuelBlázquez Entonado, FlorentinoStudy techniquesSummaryOutlineSuperstructureText comprehensionStrategic learningIn this paper we analyse the advantages that several techniques of study, generally used to synthesise the information (in order to understand and recall expository texts), provide. The data obtained in an empirical study show low usage by pupils of lowest academic level pupils, as well as a greater efficiency in the comprehension of Social scientific texts of those techniques that incorporate more graphic elements (like tables or graphs). Nevertheless, such efficiency seems to depend on the strategic use that the subject makes of the techniques, in function, among other conditions, of the structure of the learning content.Universidad Internacional de La Rioja2001text (article)https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=23689(Revista) ISSN 0034-9461Revista española de pedagogía, ISSN 0034-9461, Vol. 59, Nº 219, 2001, pags. 251-267spaLICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI |
institution |
DialNet |
collection |
DialNet |
language |
spa |
topic |
Study techniques Summary Outline Superstructure Text comprehension Strategic learning |
spellingShingle |
Study techniques Summary Outline Superstructure Text comprehension Strategic learning Montanero Fernández, Manuel Blázquez Entonado, Florentino Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos |
description |
In this paper we analyse the advantages that several techniques of study, generally used to synthesise the information (in order to understand and recall expository texts), provide. The data obtained in an empirical study show low usage by pupils of lowest academic level pupils, as well as a greater efficiency in the comprehension of Social scientific texts of those techniques that incorporate more graphic elements (like tables or graphs). Nevertheless, such efficiency seems to depend on the strategic use that the subject makes of the techniques, in function, among other conditions, of the structure of the learning content. |
format |
text (article) |
author |
Montanero Fernández, Manuel Blázquez Entonado, Florentino |
author_facet |
Montanero Fernández, Manuel Blázquez Entonado, Florentino |
author_sort |
Montanero Fernández, Manuel |
title |
Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos |
title_short |
Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos |
title_full |
Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos |
title_fullStr |
Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos |
title_full_unstemmed |
Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos |
title_sort |
eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos |
publisher |
Universidad Internacional de La Rioja |
publishDate |
2001 |
url |
https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=23689 |
work_keys_str_mv |
AT montanerofernandezmanuel eficaciadelastecnicasdesintesisenlacomprensionyrecuerdodetextosacademicos AT blazquezentonadoflorentino eficaciadelastecnicasdesintesisenlacomprensionyrecuerdodetextosacademicos |
_version_ |
1718333852742582272 |