Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos

In this paper we analyse the advantages that several techniques of study, generally used to synthesise the information (in order to understand and recall expository texts), provide. The data obtained in an empirical study show low usage by pupils of lowest academic level pupils, as well as a greater...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Montanero Fernández, Manuel, Blázquez Entonado, Florentino
Formato: text (article)
Lenguaje:spa
Publicado: Universidad Internacional de La Rioja 2001
Materias:
Acceso en línea:https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=23689
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
id oai-ART0000737020
record_format dspace
spelling oai-ART00007370202016-04-09Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicosMontanero Fernández, ManuelBlázquez Entonado, FlorentinoStudy techniquesSummaryOutlineSuperstructureText comprehensionStrategic learningIn this paper we analyse the advantages that several techniques of study, generally used to synthesise the information (in order to understand and recall expository texts), provide. The data obtained in an empirical study show low usage by pupils of lowest academic level pupils, as well as a greater efficiency in the comprehension of Social scientific texts of those techniques that incorporate more graphic elements (like tables or graphs). Nevertheless, such efficiency seems to depend on the strategic use that the subject makes of the techniques, in function, among other conditions, of the structure of the learning content.Universidad Internacional de La Rioja2001text (article)https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=23689(Revista) ISSN 0034-9461Revista española de pedagogía, ISSN 0034-9461, Vol. 59, Nº 219, 2001, pags. 251-267spaLICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI
institution DialNet
collection DialNet
language spa
topic Study techniques
Summary
Outline
Superstructure
Text comprehension
Strategic learning
spellingShingle Study techniques
Summary
Outline
Superstructure
Text comprehension
Strategic learning
Montanero Fernández, Manuel
Blázquez Entonado, Florentino
Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
description In this paper we analyse the advantages that several techniques of study, generally used to synthesise the information (in order to understand and recall expository texts), provide. The data obtained in an empirical study show low usage by pupils of lowest academic level pupils, as well as a greater efficiency in the comprehension of Social scientific texts of those techniques that incorporate more graphic elements (like tables or graphs). Nevertheless, such efficiency seems to depend on the strategic use that the subject makes of the techniques, in function, among other conditions, of the structure of the learning content.
format text (article)
author Montanero Fernández, Manuel
Blázquez Entonado, Florentino
author_facet Montanero Fernández, Manuel
Blázquez Entonado, Florentino
author_sort Montanero Fernández, Manuel
title Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
title_short Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
title_full Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
title_fullStr Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
title_full_unstemmed Eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
title_sort eficacia de las técnicas de síntesis en la comprensión y recuerdo de textos académicos
publisher Universidad Internacional de La Rioja
publishDate 2001
url https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=23689
work_keys_str_mv AT montanerofernandezmanuel eficaciadelastecnicasdesintesisenlacomprensionyrecuerdodetextosacademicos
AT blazquezentonadoflorentino eficaciadelastecnicasdesintesisenlacomprensionyrecuerdodetextosacademicos
_version_ 1718333852742582272