Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera
Learning English has become one of the main objectives for the educational system and it has been suggested that the learning of this language is done through content. Due to physical education’s characteristics and idiosyncrasy, it seems to be one of the most likely subjects to use English as the l...
Guardado en:
Autores principales: | , , |
---|---|
Formato: | text (article) |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=5400856 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai-ART0000930085 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai-ART00009300852016-04-09Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjeraSalvador García, Celina Chiva Bartoll, OscarFazio, Alessandraeducación físicabilingüismometodologíaingléssegundas lenguasphysical educationbilingualismmethodologyEnglish languagesecond languagesLearning English has become one of the main objectives for the educational system and it has been suggested that the learning of this language is done through content. Due to physical education’s characteristics and idiosyncrasy, it seems to be one of the most likely subjects to use English as the language of communication. However, to use it properly, many points have to be considered paying attention to both the peculiarities of physical education and the language learning theories. This paper analyses these singularities linking them with some of the key factors of content and language integrated learning (CLIL). In order to improve English learning, the role of the language is highlighted, but taking account the fact that physical education’s features must be preserved. Finally, to test and evaluate the implementation of the theoretical framework, we present an empirical and practical learning experience that contrasts and highlights these arguments.El aprendizaje de inglés se ha convertido en los últimos tiempos en uno de los principales objetivos del sistema educativo, y es clara la propuesta de que la adquisición de esta lengua se lleve a cabo a través de contenidos. La Educación Física (EF), gracias a sus características, parece una de las áreas en las que se apuesta más fuerte por la utilización del inglés como lengua vehicular. Sin embargo, para desarrollar una práctica óptima utilizando esta lengua como vehículo comunicativo, conviene atender tanto a factores propios del aprendizaje de lenguas, como a las peculiaridades de la Educación Física. El presente artículo analiza esas particularidades ligándolas con los aspectos clave del aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE), resaltando el valor que debe otorgársele al lenguaje con el objetivo de favorecer su desarrollo, pero sin olvidar los rasgos propios de nuestra asignatura. Finalmente, para contrastar y valorar la aplicación del marco teórico se presenta una experiencia didáctica empírica que concreta y pone de manifiesto los argumentos esgrimidos.2016text (article)https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=5400856(Revista) ISSN 1579-1726Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, ISSN 1579-1726, Nº. 29, 2016, pags. 120-125spaLICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI |
institution |
DialNet |
collection |
DialNet |
language |
spa |
topic |
educación física bilingüismo metodología inglés segundas lenguas physical education bilingualism methodology English language second languages |
spellingShingle |
educación física bilingüismo metodología inglés segundas lenguas physical education bilingualism methodology English language second languages Salvador García, Celina Chiva Bartoll, Oscar Fazio, Alessandra Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera |
description |
Learning English has become one of the main objectives for the educational system and it has been suggested that the learning of this language
is done through content. Due to physical education’s characteristics and idiosyncrasy, it seems to be one of the most likely subjects to use English as the
language of communication. However, to use it properly, many points have to be considered paying attention to both the peculiarities of physical
education and the language learning theories. This paper analyses these singularities linking them with some of the key factors of content and language
integrated learning (CLIL). In order to improve English learning, the role of the language is highlighted, but taking account the fact that physical
education’s features must be preserved. Finally, to test and evaluate the implementation of the theoretical framework, we present an empirical and
practical learning experience that contrasts and highlights these arguments. |
format |
text (article) |
author |
Salvador García, Celina Chiva Bartoll, Oscar Fazio, Alessandra |
author_facet |
Salvador García, Celina Chiva Bartoll, Oscar Fazio, Alessandra |
author_sort |
Salvador García, Celina |
title |
Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera |
title_short |
Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera |
title_full |
Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera |
title_fullStr |
Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera |
title_full_unstemmed |
Características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera |
title_sort |
características del aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua extranjera |
publishDate |
2016 |
url |
https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=5400856 |
work_keys_str_mv |
AT salvadorgarciacelina caracteristicasdelaprendizajeintegradodecontenidosdeeducacionfisicaylenguaextranjera AT chivabartolloscar caracteristicasdelaprendizajeintegradodecontenidosdeeducacionfisicaylenguaextranjera AT fazioalessandra caracteristicasdelaprendizajeintegradodecontenidosdeeducacionfisicaylenguaextranjera |
_version_ |
1718333834016063488 |