Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura

This thesis seeks to undergo a diagnosis of the present state of environmental education in the Spanish Autonomous Community of Extremadura. In doing so, this study will analyse the developmental scope of those environmental education strategies which favour the growth of more environmentally-friend...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Sánchez Cepeda, José Samuel
Otros Autores: Corrales Vázquez, José María (Universidad de Extremadura)
Formato: text (thesis)
Lenguaje:spa
Publicado: Universidad de Extremadura (España) 2002
Materias:
Acceso en línea:https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaites?codigo=331
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
id oai-TES0000000118
record_format dspace
spelling oai-TES00000001182020-12-22Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en ExtremaduraSánchez Cepeda, José SamuelPedagogía Planes de estudio Organización escolarThis thesis seeks to undergo a diagnosis of the present state of environmental education in the Spanish Autonomous Community of Extremadura. In doing so, this study will analyse the developmental scope of those environmental education strategies which favour the growth of more environmentally-friendly attitudes and spaces. The critica apparatus used in this research is that being currently considered by researchers in several countries as we as in many Spanish autonomous communities. This study sets out to examine present-day and recent research by means of contrasting former theories with the critical model used here. Facing the reality of sustainable development, but after identifying the different informants of the questionnaires used and the most significant achievements in Extremadura environmental education, by means of its differing mediators and facilities, and the more real potential, the keys to the peremptory Extremadura Strategy for Environmental Education are accordingly revealed.Con esta investigación se realiza un diagnóstico de la realidad de la educación ambiental en la comunidad de Extremadura, con la finalidad de analizar las perspectivas de desarrollo de estrategias de educación ambiental que permitan la evolución hacia situaciones más favorables hacia el medio ambiente, de acuerdo a las directrices internacionales y la línea de las estrategias puestas en marcha en distintos países, en España y numerosas comunidades autónomas del país. Se analiza la situación actual e historia reciente, contrastando esta realidad con el modelo de referencia adoptado, para así encontrar las claves de la necesaria Estrategia Extremeña de Educación Ambiental, una vez detectados los diferentes agentes o actores y las realizaciones más significativas en educación ambiental en la región, a través de los distintos mediadores y equipamientos para la misma, así como las potencialidades u oportunidades más relevantes, encarando la realidad en la línea del desarrollo sostenible.Universidad de Extremadura (España)Corrales Vázquez, José María (Universidad de Extremadura)2002text (thesis)application/pdfhttps://dialnet.unirioja.es/servlet/oaites?codigo=331(Tesis) ISBN 84-7723-562-7 spaLICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI
institution DialNet
collection DialNet
language spa
topic Pedagogía Planes de estudio Organización escolar
spellingShingle Pedagogía Planes de estudio Organización escolar
Sánchez Cepeda, José Samuel
Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura
description This thesis seeks to undergo a diagnosis of the present state of environmental education in the Spanish Autonomous Community of Extremadura. In doing so, this study will analyse the developmental scope of those environmental education strategies which favour the growth of more environmentally-friendly attitudes and spaces. The critica apparatus used in this research is that being currently considered by researchers in several countries as we as in many Spanish autonomous communities. This study sets out to examine present-day and recent research by means of contrasting former theories with the critical model used here. Facing the reality of sustainable development, but after identifying the different informants of the questionnaires used and the most significant achievements in Extremadura environmental education, by means of its differing mediators and facilities, and the more real potential, the keys to the peremptory Extremadura Strategy for Environmental Education are accordingly revealed.
author2 Corrales Vázquez, José María (Universidad de Extremadura)
author_facet Corrales Vázquez, José María (Universidad de Extremadura)
Sánchez Cepeda, José Samuel
format text (thesis)
author Sánchez Cepeda, José Samuel
author_sort Sánchez Cepeda, José Samuel
title Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura
title_short Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura
title_full Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura
title_fullStr Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura
title_full_unstemmed Diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en Extremadura
title_sort diagnóstico y perspectivas de la educación ambiental en extremadura
publisher Universidad de Extremadura (España)
publishDate 2002
url https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaites?codigo=331
work_keys_str_mv AT sanchezcepedajosesamuel diagnosticoyperspectivasdelaeducacionambientalenextremadura
_version_ 1718346562844753920