La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013)
The present thesis aims to review the current situation of events in Spain, focusing on one specific type within the cultural sector: music festivals. This cultural sector, especially when focusing on music festivals, is usually more organized and has more impact on the venues than other types. They...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | text (thesis) |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Camilo José Cela (España)
2016
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaites?codigo=47154 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai-TES0000009490 |
---|---|
record_format |
dspace |
institution |
DialNet |
collection |
DialNet |
language |
spa |
topic |
Eventos cultura industrias culturales festival gestión música tecnología Events culture festival culture industries management music technology |
spellingShingle |
Eventos cultura industrias culturales festival gestión música tecnología Events culture festival culture industries management music technology Gómez de Castro, Ana La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013) |
description |
The present thesis aims to review the current situation of events in Spain, focusing on one specific type within the cultural sector: music festivals. This cultural sector, especially when focusing on music festivals, is usually more organized and has more impact on the venues than other types. They present visible organizational phases that are being followed in order to achieve a flawless event. We can clearly see how music festivals have become a cultural product that raises important commercial interests and therefore becoming a highly demanded tool to promoters and organizers. The qualitative analysis was realized in the form of an analysis of the first twenty editions of the prestigious national festival, Sonar music. Music, Creativity and Technology emphasize the different stages of the event organization of which the following can be considered the key tools for its development: project management, programming, production, communication and evaluation. The results show that the new technologies that have been emerging have been implemented in each of these phases, providing a certain "modus operandi", but never changing or replacing any of them. |
author2 |
Campos García de Quevedo, Gloria (Universidad Camilo José Cela) |
author_facet |
Campos García de Quevedo, Gloria (Universidad Camilo José Cela) Gómez de Castro, Ana |
format |
text (thesis) |
author |
Gómez de Castro, Ana |
author_sort |
Gómez de Castro, Ana |
title |
La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013) |
title_short |
La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013) |
title_full |
La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013) |
title_fullStr |
La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013) |
title_full_unstemmed |
La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013) |
title_sort |
la gestión, organización y producción de eventos culturales. un estudio de caso:: festival sónar. music, creativity & technology (1994-2013) |
publisher |
Universidad Camilo José Cela (España) |
publishDate |
2016 |
url |
https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaites?codigo=47154 |
work_keys_str_mv |
AT gomezdecastroana lagestionorganizacionyproducciondeeventosculturalesunestudiodecasofestivalsonarmusiccreativitytechnology19942013 |
_version_ |
1718346642389729280 |
spelling |
oai-TES00000094902019-07-24La gestión, organización y producción de eventos culturales. Un estudio de caso:: Festival Sónar. Music, Creativity & Technology (1994-2013)Gómez de Castro, AnaEventosculturaindustrias culturalesfestivalgestiónmúsicatecnologíaEventsculturefestivalculture industriesmanagementmusictechnologyThe present thesis aims to review the current situation of events in Spain, focusing on one specific type within the cultural sector: music festivals. This cultural sector, especially when focusing on music festivals, is usually more organized and has more impact on the venues than other types. They present visible organizational phases that are being followed in order to achieve a flawless event. We can clearly see how music festivals have become a cultural product that raises important commercial interests and therefore becoming a highly demanded tool to promoters and organizers. The qualitative analysis was realized in the form of an analysis of the first twenty editions of the prestigious national festival, Sonar music. Music, Creativity and Technology emphasize the different stages of the event organization of which the following can be considered the key tools for its development: project management, programming, production, communication and evaluation. The results show that the new technologies that have been emerging have been implemented in each of these phases, providing a certain "modus operandi", but never changing or replacing any of them.La presente tesis doctoral pretende realizar una revisión acerca de la situación actual de los eventos en España, centrándose en una de los tipos dentro del sector cultural que más se organizan habitualmente y con mayor impacto en los lugares de celebración, los festivales de música; y también conocer las principales fases organizativas que siguen para su consecución. De esta forma, se observa cómo los festivales de música se han convertido en un producto cultural que suscita un importante interés comercial convirtiéndose en una herramienta de reclamo para promotores y organizadores. Se realizará a través de un análisis cualitativo por un corpus constituido por el análisis de veinte de las primeras ediciones del prestigioso festival de música nacional, Sónar. Music, Creativity & Technology, y se enfatiza en las etapas de organización del evento como herramientas fundamentales para su desarrollo: proyecto, gestión, programación, producción, comunicación y evaluación. Los resultados de la misma muestran que la aparición de las nuevas tecnologías se ha implementado en cada una de estas fases, facilitando ciertos modus operandi, pero nunca cambiándolas o sustituyéndolas.Universidad Camilo José Cela (España)Campos García de Quevedo, Gloria (Universidad Camilo José Cela)Rivas Machota, Ana Mª (Universidad Camilo José Cela)2016text (thesis)application/pdfhttps://dialnet.unirioja.es/servlet/oaites?codigo=47154spaLICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI |