Art, Dance, and Social Justice: Franziska Boas, Dorothy Dehner, and David Smith at Bolton Landing, 1944–1949
With similar political views and shared interests in the visual arts, dance, and music, these artists found commonality and took inspiration from one another's aesthetic and social concerns.
Guardado en:
Autor principal: | Paula Wisotzki |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
University of Minnesota Libraries Publishing
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doi.org/10.24926/24716839.12446 https://doaj.org/article/066df94cd43c432e879a0571b8e91f23 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
« La place des femmes dans les arts : réflexions sur les exigences de tout temps contradictoires entre sens de l’humanité et art » de Dorothy Richardson
por: Florence Marie
Publicado: (2021) -
Extra Ordinary: Magic, Mystery and Imagination in American Realism
por: Kéla B. Jackson
Publicado: (2021) -
Sentimentalismo escocés: Hume y Smith contra el egoísmo moral
por: Carrasco,María Alejandra
Publicado: (2018) -
Franz Boas’ Postulate of the Warfare Origin of Secret Societies and Myths about the “Culture Heroˮ and the “Tricksterˮ in North America
por: Dragana Jeremić Molnar, et al.
Publicado: (2021) -
Cuadro de costumbre: Vicente Grez, crítico de arte
por: Madrid,Alberto
Publicado: (2013)