Le portrait hanté. Stratégies figuratives dans l’œuvre de Barbey d’Aurevilly
The motif of the painted portrait, widely attested in the 19th century European literature, plays a crucial role in Jules Barbey d'Aurevilly’s works, characterized as a threshold object founded on the triad of absence, desire and phantasm. Like a game of mirrors, the portrait and the text refle...
Guardado en:
Autor principal: | Michela Gardini |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | FR |
Publicado: |
Seminario di filologia francese
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/08c9b12994e24236a9fcdf5f0f1a26fa |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Huysmans et l’art du portrait
por: Francesca Guglielmi
Publicado: (2021) -
Mobilité, liberté et mort dans l’œuvre de Jocelyne Saucier
por: Karine Beaudoin
Publicado: (2021) -
Phosphorescences rimbaldiennes : l’œuvre de Rimbaud en allemand, espagnol, grec, italien, et japonais
por: Ornella Tajani
Publicado: (2021) -
Porfirio Parra, 1907-1910. La pedagogía de las emociones. Jules Payot y José Enrique Rodó en la Escuela Nacional Preparatoria de México
por: Leonardo Martínez Carrizales
Publicado: (2018) -
The Manipulation of History and Memory in Contemporary American Poetry: A Study of Ekphrasis in the Poetry of Jorie Graham
por: Amjed L. Jabbar
Publicado: (2015)