Universal Screening in Positive School Mental Health Using the ASEBA Methodology for Teachers: A Pilot Epidemiological Study
School-based detection and intervention are critical components in ensuring positive mental health in children, with teachers playing an essential role in assessing students’ well-being. The current research aims to be a pilot epidemiological study on positive school mental health in Malaga, Spain,...
Guardado en:
Autores principales: | Antonio Cortés-Ramos, Miguel Landa-Blanco |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
MDPI AG
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/0a38783060b44d668188fd69e753c0db |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Project SUMS (scaling up of mental health in schools): design and methods for a pragmatic, cluster randomised waitlist-controlled trial on integrated school mental health intervention for adolescents
por: Senthil Amudhan, et al.
Publicado: (2021) -
Mindfulness y promoción de la salud mental en adolescentes: efectos de una intervención en el contexto educativo
por: Langer,Álvaro I, et al.
Publicado: (2017) -
Aproximación al estado de salud mental del profesorado en 12 escuelas de Puente Alto, Santiago, Chile
por: Claro T,Sebastián, et al.
Publicado: (2003) -
Estudio de salud mental en dos cohortes de niños escolares de Santiago occidente: II: Factores de riesgo familiares y escolares
por: de la Barra,Flora, et al.
Publicado: (2002) -
Mental Health Provision in UK Secondary Schools
por: Megan Garside, et al.
Publicado: (2021)