Graduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape
<p class="REDURESUMEN">Los EE.UU no tienen una certificación federal en el nivel universitario que ordene una formación pedagógica para la enseñanza en los niveles de grado. Sin embargo, el ámbito de la Formación par...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN ES |
Publicado: |
Universitat Politècnica de València
2013
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/18bb6f2e5f814a0f8c61c53d84924508 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai:doaj.org-article:18bb6f2e5f814a0f8c61c53d84924508 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai:doaj.org-article:18bb6f2e5f814a0f8c61c53d849245082021-12-02T11:25:12ZGraduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape1887-45921887-4592https://doaj.org/article/18bb6f2e5f814a0f8c61c53d849245082013-12-01T00:00:00Zhttp://red-u.net/redu/index.php/REDU/article/view/731https://doaj.org/toc/1887-4592https://doaj.org/toc/1887-4592<p class="REDURESUMEN">Los EE.UU no tienen una certificación federal en el nivel universitario que ordene una formación pedagógica para la enseñanza en los niveles de grado. Sin embargo, el ámbito de la Formación para los <em>Graduate Assistant</em> (asistentes de Grado) está creciendo en los Estados Unidos y ha producido varios modelos que se ajustan a una variedad de contextos institucionales. Este texto analiza los modelos de formación en tres instituciones: la Universidad Estatal de Kennesaw, la Universidad Carnegie Mellon y la Universidad de Colorado-Boulder. A partir de estos modelos, extrapolamos los éxitos y los puntos comunes a algunas cuestiones no resueltas, que caracterizan el paisaje de EE.UU.</p><p class="REDURESUMEN"> </p><p class="REDURESUMEN"><strong>ABSTRACT</strong></p> <p class="REDUTEXTORESUMEN">The U.S. does not have a federal certification for teaching at the university level mandating graduate-level training in pedagogy. Nevertheless, the field of Graduate Assistant Training is thriving in America and has produced several models that fit a variety of institutional contexts. This chapter reviews training models at 3 institutions: Kennesaw State University, Carnegie Mellon University, and University of Colorado–Boulder. From these models, we extrapolate common successes and point out some unresolved issues that characterize the U.S. landscape.</p>Michele DiPietroAmy M. BuddieUniversitat Politècnica de ValènciaarticleGraduate Assistant TrainingPreparing Future FacultyTeaching CertificateDocumentation programEducationLENESRed U, Vol 11, Iss 3, Pp 41-52 (2013) |
institution |
DOAJ |
collection |
DOAJ |
language |
EN ES |
topic |
Graduate Assistant Training Preparing Future Faculty Teaching Certificate Documentation program Education L |
spellingShingle |
Graduate Assistant Training Preparing Future Faculty Teaching Certificate Documentation program Education L Michele DiPietro Amy M. Buddie Graduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape |
description |
<p class="REDURESUMEN">Los EE.UU no tienen una certificación federal en el nivel universitario que ordene una formación pedagógica para la enseñanza en los niveles de grado. Sin embargo, el ámbito de la Formación para los <em>Graduate Assistant</em> (asistentes de Grado) está creciendo en los Estados Unidos y ha producido varios modelos que se ajustan a una variedad de contextos institucionales. Este texto analiza los modelos de formación en tres instituciones: la Universidad Estatal de Kennesaw, la Universidad Carnegie Mellon y la Universidad de Colorado-Boulder. A partir de estos modelos, extrapolamos los éxitos y los puntos comunes a algunas cuestiones no resueltas, que caracterizan el paisaje de EE.UU.</p><p class="REDURESUMEN"> </p><p class="REDURESUMEN"><strong>ABSTRACT</strong></p> <p class="REDUTEXTORESUMEN">The U.S. does not have a federal certification for teaching at the university level mandating graduate-level training in pedagogy. Nevertheless, the field of Graduate Assistant Training is thriving in America and has produced several models that fit a variety of institutional contexts. This chapter reviews training models at 3 institutions: Kennesaw State University, Carnegie Mellon University, and University of Colorado–Boulder. From these models, we extrapolate common successes and point out some unresolved issues that characterize the U.S. landscape.</p> |
format |
article |
author |
Michele DiPietro Amy M. Buddie |
author_facet |
Michele DiPietro Amy M. Buddie |
author_sort |
Michele DiPietro |
title |
Graduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape |
title_short |
Graduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape |
title_full |
Graduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape |
title_fullStr |
Graduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape |
title_full_unstemmed |
Graduate Teacher Training in the U.S.: Snapshots from the landscape |
title_sort |
graduate teacher training in the u.s.: snapshots from the landscape |
publisher |
Universitat Politècnica de València |
publishDate |
2013 |
url |
https://doaj.org/article/18bb6f2e5f814a0f8c61c53d84924508 |
work_keys_str_mv |
AT micheledipietro graduateteachertrainingintheussnapshotsfromthelandscape AT amymbuddie graduateteachertrainingintheussnapshotsfromthelandscape |
_version_ |
1718395925140865024 |