India for the Masses: the Typical and the Topical in the Murals at the Golden Gate International Exposition (1939-1940)
This paper deals with the representation of India in the murals at San Francisco’s Golden Gate International Exposition (1939-1940) and the codes and examples used by the author Miguel Covarrubias to show the massive North American audience – generally, poorly interested in India – the people, the...
Guardado en:
Autor principal: | Marisa Peiró Márquez |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN ES |
Publicado: |
Universitat Autònoma de Barcelona
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/18f41d0ef6eb4ce5aca6133436d634a9 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Diego de Covarrubias y Leyva el humanista y sus libros /
por: Covarrubias Leyva, Diego de
Publicado: (2012) -
Un atlas-web pour comparer l’exposition individuelle aux pollutions atmosphérique et sonore selon le mode de transport
por: Philippe Apparicio, et al.
Publicado: (2019) -
The Grammatical Signal in Expositions Approach (Nahj Al- Balagha) for Maitham bin Ali Al- Bahranii. [In Arabic]
por: Ahmad Razi Jabr, et al.
Publicado: (2018) -
Architectural Criticism in Lithuanian Interwar Press: Preconditions of the Phenomenon
por: Petrulis Vaidas
Publicado: (2021) -
Sutra del corazón : el manga /
por: Anónimo
Publicado: (2016)