Near-Peer Emergency Medicine for Medical Students in Port-au-Prince, Haiti: An Example of Rethinking Global Health Interventions in Developing Countries
Background: During a 3-year time frame, a partnership between medical trainees in Haiti and the United States was forged with the objective of implementing an emergency response skills curriculum at a medical school in Port-au-Prince. The effort sought to assess the validity of a near-peer, bidirect...
Guardado en:
Autores principales: | Christian A. Pean, Keithara Davis, Robert Merrill, Brett Marinelli, Allison Lockwood, Zara Mathews, Reuben J. Strayer, Geneviéve Poitevien, Jennifer Galjour |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
Ubiquity Press
2015
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/2ec0be94bb8a435a92e5b68565a61ebe |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Reconstruir Haití : entre la esperanza y el tridente imperial /
por: Seitenfus, Ricardo A. S.
Publicado: (2014) -
Constitución Imperial de Haití /
Publicado: (2019) -
Educación y transformación social en/de Haití a la luz, de la pedagogía obrera de Frantz Fanoni /
por: Prospere, Reneé
Publicado: (2018) -
Haití: huracanes en un año de calma
por: MONTES,JUAN ESTEBAN, et al.
Publicado: (2009) -
Examining non-technical skills for ad hoc resuscitation teams: a scoping review and taxonomy of team-related concepts
por: J. Colin Evans, et al.
Publicado: (2021)