DO PISA AO SISPAE: o estímulo ao estreitamento curricular
This paper aims to analyze the relationship between the International Program for Student Assessment (PISA) and the Paraense Educational Assessment System (SisPAE) as instruments for measuring large-scale educational processes that induce a evaluation process. The methodology was based on bibliograp...
Guardado en:
Autores principales: | Cassio Vale, Maria do Socorro Vasconcelos Pereira, Francisco Willams Campos Lima |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN ES FR PT |
Publicado: |
Universidade Federal do Maranhão
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/414ce69a30f94bda92c63643cbd24267 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
A Case Study of Albania’s Participation in PISA 2009
por: Alfons Harizaj
Publicado: (2011) -
Aprender del error es un acierto: Las dificultades que enfrentan los estudiantes chilenos en la Prueba PISA
por: Villarroel Henríquez,Verónica, et al.
Publicado: (2015) -
Fatores influenciadores do desempenho de estudantes portugueses, singapurenses, holandeses, espanhóis e brasileiros em Literacia Matemática no PISA: Revisão Integrativa
por: Pinto,Joaquim, et al.
Publicado: (2019) -
PISA in Finland: An Education Miracle or an Obstacle to Change?
por: Pasi Sahlberg
Publicado: (2011) -
Análisis de la competencia científica de alumnado de secundaria: respuestas y justificaciones a ítems de PISA
por: Beatriz Crujeiras Pérez, et al.
Publicado: (2015)