«I will play the swan and die in music». Shakespeare and Lope de Vega faced with tragic theatrical music
Early Modern European drama integrated vocal music as one of its basic ingredients. However, songs were not easy to fit in some genres and largely appear problematized both in the context of Elizabethan tragedy and the most serious scenes within the tragicomic comedia nueva. To demonstrate this poe...
Guardado en:
Autor principal: | Gaston Gilabert |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | ES |
Publicado: |
Universitat Autònoma de Barcelona
2017
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/4488742331544ff7b023fd8912ad14aa |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
«Move over» Shakespeare: El lugar de Lope en el teatro europeo de su tiempo
por: Margaret R. Greer
Publicado: (2017) -
El tricentenario de Lope de Vega en Italia
por: María José Zamora Muñoz
Publicado: (2019) -
Actividad editorial en torno al tricentenario de Lope de Vega
por: María José Zamora Muñoz
Publicado: (2016) -
Lope de Vega en sus firmas
por: Paloma Cuenca Muñoz
Publicado: (2019) -
“Todo el mundo es un escenario”: estudio comparativo de los espacios teatrales en el Barroco español y en la escena isabelina
por: Baldwin Lind,Paula
Publicado: (2020)