ECONOMY AS A PHENOMENON OF CULTURE: THEORETICAL AND METHODOLOGICAL ANALYSIS
The article redefines economy as a phenomenon of culture, a product of a historically and socially grounded set of values shared by members of a given society. The research shows that culture is not always identical to social utility, because there are multiple examples when archaic, traditionalist,...
Guardado en:
Autor principal: | S. N. Ivaskovsky |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN RU |
Publicado: |
MGIMO University Press
2017
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/47407a8d91d74f6a8b0bb4ea47a83acb |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Non-Linear Development of Society and Nоn-Economic Capital
por: L. N. Fedotov
Publicado: (2013) -
THE DEVELOPMENT OF STUDENT’S CULTURAL COMPETENCE IN A POST-INDUSTRIAL SOCIETY: THE IMPERATIVES OF CAPITAL APPROACH
por: Lyudmila V. Astakhova
Publicado: (2017) -
El saldo del espíritu : capitalismo, cultura y valores /
por: Valdecantos, Antonio
Publicado: (2014) -
El Pawkar Raymi como afirmación de la identidad étnica en la migración: el caso de los migrantes kichwa-otavalo en Santiago de Chile
por: Bravo Muñoz,Cecilia, et al.
Publicado: (2021) -
LA TEORÍA DEL CAPITAL CULTURAL Y LA PARTICIPACIÓN CULTURAL DE LOS JÓVENES: EL CASO CHILENO COMO EJEMPLO
por: Gayo,Modesto
Publicado: (2013)