Hacking History: Redressing Gender Inequities on Wikipedia Through an Editathon
Editathons are a relatively new type of learning event, which enable participants to create or edit Wikipedia content on a particular topic. This paper explores the experiences of nine participants of an editathon at the University of Edinburgh on the topic of the Edinburgh Seven, who were the first...
Guardado en:
Autores principales: | Nina Hood, Allison Littlejohn |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
Athabasca University Press
2018
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/55c867b382bc4050b8b41bcd35eeb35d |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Guía de buenas prácticas para el uso docente de Wikipedia en la Universidad
por: Lerga, Maura
Publicado: (2014) -
Wikipedia and culture of remembrance: The problem of naming war crimes in Yugoslavia
por: Janjić Stefan
Publicado: (2021) -
Wikipedia en la Universidad: ¿Cómo la utilizan los estudiantes de 1º curso de Grado de titulaciones del área de Ciencias Experimentales? Un estudio sobre sus percepciones
por: Daniel Valverde-Crespo, et al.
Publicado: (2019) -
Wikipedia, Google Trends and Diet: Assessment of Temporal Trends in the Internet Users’ Searches in Italy before and during COVID-19 Pandemic
por: Daniele Nucci, et al.
Publicado: (2021) -
Búsqueda y selección de información en recursos digitales: Percepciones de alumnos de Física y Química de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato sobre Wikipedia
por: Daniel Valverde-Crespo, et al.
Publicado: (2016)