Design and Validation of a Questionnaire for the Measurement of Students’ Perceptions of Intercultural Practices within Bilingual Secondary Schools in the European Context
Bilingual education (BE) is widely recognised as a complex phenomenon, which constitutes a priority for key educational institutions and organisations. However, further research is needed to uproot common beliefs such as that bilingual students can easily interact with two or more cultures. The lite...
Guardado en:
Autores principales: | María-Elena Gómez-Parra, Irina Golubeva, Roberto Espejo Mohedano |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
National Research University Higher School of Economics
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doi.org/10.17323/jle.2021.11516 https://doaj.org/article/6373e8da4d6942b292fecc655786d420 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Educación multicultural, educación intercultural bilingüe, educación indígena o educación intercultural?
por: Williamson, Guillermo
Publicado: (2004) -
El currículum en la educación intercultural bilingüe: algunas reflexiones acerca de la diversidad cultural en la educación /
por: Fernández Droguett, Francisca
Publicado: (2005) -
LA EDUCACIÓN INTERCULTURAL BILINGÜE EN LA REGIÓN DE ARICA Y PARINACOTA, 1980-2010
por: Mondaca Rojas,Carlos, et al.
Publicado: (2013) -
Analizando la política de educación intercultural bilingüe en Chile desde la educación multicultural
por: Montecinos, Carmen
Publicado: (2004) -
De la educación indígena a la educación bilingüe intercultural la comunidad p'urhepecha, Michoacán, México /
por: García Segura, Sonia
Publicado: (2006)