Espacios cerrados transnacionales: narrativas de la izquierda tras el golpe de Chile
This paper proposes a comparative analysis of two French films about the Chilean coup d’état: The embassy (1973), by Chris Marker, and Dialogues of exiles (1975), by Raúl Ruiz. In both cases, closed spaces predominate, what collaborate to produce transnational filmic spaces. This choose has been mad...
Saved in:
Main Author: | Carolina Amaral de Aguiar |
---|---|
Format: | article |
Language: | EN FR PT |
Published: |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://doaj.org/article/667af23e17fc44d589a42d0dae24b8d0 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
ARQUEOLOGÍAS DE LA IMAGEN-RED: LA SUBJETIVIDAD DIALÓGICA EN LEVEL FIVE DE CHRIS MARKER
by: Montero Sánchez,David
Published: (2016) -
Raúl Ruiz a través del Espejo: de la representación a la alegoría
by: de los Ríos,Valeria
Published: (2010) -
Polítiques memorials, fronteres i turisme de memṛia /
Published: (2017) -
La pregunta sobre el barroco en el cine de Raúl Ruiz
by: de los Ríos,Valeria
Published: (2015) -
En torno a El tiempo recobrado de Raúl Ruiz: las resistencias de Proust (y un Marcel que no se oye)
by: Rebolledo,Matías
Published: (2011)