Absolving the American guilt: forgiveness and purification in Clint Eastwood’s cinema
The guilt-ridden character archetype is a recurring premise in Clint Eastwood’s cinema, recognizable in the inner conflicts of the protagonists of iconic titles, such as Unforgiven (1992), Mystic River (2003), Million Dollar Baby (2004) and Gran Torino (2008). According to Scott, Unforgiven marks th...
Guardado en:
Autor principal: | Antonio Sánchez-Escalonilla |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN ES |
Publicado: |
Taylor & Francis Group
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/779b49b5dc974f00a38bf80e51d30391 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Triunfo, culpa y muerte reconsiderados: la interpretación de un sueño en "Fresas salvajes" de Ingmar Bergman
por: Figueroa,Gustavo
Publicado: (2002) -
Promoting culture and spirituality in an audiovisual society: Pope Saint John Paul II’s teachings on cinema
por: Alejandro Pardo
Publicado: (2021) -
INFLUENCE OF THE LEVEL OF EDUCATION ON EMOTIONS PERTAINING TO THE SENSE OF GUILT
por: Nataliya S. Kozlova, et al.
Publicado: (2016) -
Shame and Guilt in Dostoevsky’s “Crime and Punishment”
por: Deborah A. Martinsen
Publicado: (2018) -
IMÁGENES ENCADENADAS: La agonía según Luchino Visconti y Clint Eastwood
por: VALDOVINOS,MARIO
Publicado: (1998)