Ballads as Vessels for Collective Cultural Memory: A Critical Comparison of Alfred Noyes’s “The Highwayman” and Federico García Lorca’s “Romance sonámbulo”
Alfred Noyes’s “The Highwayman” (1906) and Federico García Lorca’s “Romance sonámbulo” (1928), two early twentieth-century ballad poems, serve as literary vessels for the collective memory of historical periods and share aesthetic and narrative similarities. Common images and colors (red, green) al...
Guardado en:
Autor principal: | Maria C. Fellie |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
Universidad de Valladolid
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/8d9a377ba98f4059a464f697740f2ab3 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Sarah Parker and Ana Parejo Vadillo, eds. Michael Field: Decadent Moderns
por: Rosario Arias
Publicado: (2021) -
Rodrigo Pérez Lorido. Coordinación y elipsis en inglés antiguo
por: Belén Méndez Naya
Publicado: (2021) -
Agustín Coletes Blanco and Alicia Laspra Rodríguez. Romántico país: poesía inglesa del Trienio Liberal
por: Eroulla Demetriou
Publicado: (2021) -
Remembering Mudrooroo (1938–2019)
por: Gerhard Fischer
Publicado: (2021) -
Preface
por: Donna Coates
Publicado: (2021)