Le consentement tragique : Bérénice au miroir de Marie Mancini
“You are the emperor, Sire, and yet you weep”. I argue that Racine based his tragedy on the forced separation between Marie Mancini and Louis XIV, who is the first addressee of the play. No deaths, but love leads to renouncement. Despite the glamorous anecdote, the comparison between Marie and Bérén...
Guardado en:
Autor principal: | Jennifer Tamas |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN FR |
Publicado: |
Institut du Monde Anglophone
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/9c61bc70e5da4a06b79a3c5da8abbfeb |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Bérénice, poésie pure ou tragédie pure ?
por: Laurent Thirouin
Publicado: (2021) -
Bérénice, l’amour en fuite
por: Tony Gheeraert
Publicado: (2021) -
Trois cent cinquante ans de concurrence. Les Bérénice, du duel officiel au verdict implicite
por: Caroline Labrune
Publicado: (2021) -
La Bérénice anglaise de Thomas Otway, ou Racine sans Aristote
por: Tristan Alonge
Publicado: (2021) -
Les Bérénice de Faustin Linyekula : approche interculturelle et historicité plurielle du répertoire classique
por: Sylvaine Guyot
Publicado: (2021)