La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar

In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. We outline three aspects that teaching researc...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Xavier Fontich Vicens
Formato: article
Lenguaje:CA
EN
ES
FR
Publicado: Universitat Autònoma de Barcelona 2013
Materias:
P
Acceso en línea:https://doaj.org/article/9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be3
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
id oai:doaj.org-article:9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be3
record_format dspace
spelling oai:doaj.org-article:9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be32021-11-25T13:22:41ZLa gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar10.5565/rev/jtl3.5312013-6196https://doaj.org/article/9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be32013-09-01T00:00:00Zhttps://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/531https://doaj.org/toc/2013-6196In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. We outline three aspects that teaching research has to explore in order to develop fruitful grammar instruction in the classroom: (a) grammar learning, (b) grammar content and (c) teaching processes.Xavier Fontich VicensUniversitat Autònoma de BarcelonaarticleSpecial aspects of educationLC8-6691Language and LiteraturePCAENESFRBellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, Vol 6, Iss 3 (2013)
institution DOAJ
collection DOAJ
language CA
EN
ES
FR
topic Special aspects of education
LC8-6691
Language and Literature
P
spellingShingle Special aspects of education
LC8-6691
Language and Literature
P
Xavier Fontich Vicens
La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
description In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. We outline three aspects that teaching research has to explore in order to develop fruitful grammar instruction in the classroom: (a) grammar learning, (b) grammar content and (c) teaching processes.
format article
author Xavier Fontich Vicens
author_facet Xavier Fontich Vicens
author_sort Xavier Fontich Vicens
title La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
title_short La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
title_full La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
title_fullStr La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
title_full_unstemmed La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
title_sort la gramática de la primera lengua en la escuela: reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
publisher Universitat Autònoma de Barcelona
publishDate 2013
url https://doaj.org/article/9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be3
work_keys_str_mv AT xavierfontichvicens lagramaticadelaprimeralenguaenlaescuelareflexionessobresuensenanzaaprendizajeysobreelcontenidogramaticalescolar
_version_ 1718413453470728192