La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar
In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. We outline three aspects that teaching researc...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | CA EN ES FR |
Publicado: |
Universitat Autònoma de Barcelona
2013
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be3 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai:doaj.org-article:9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be3 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai:doaj.org-article:9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be32021-11-25T13:22:41ZLa gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar10.5565/rev/jtl3.5312013-6196https://doaj.org/article/9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be32013-09-01T00:00:00Zhttps://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/531https://doaj.org/toc/2013-6196In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. We outline three aspects that teaching research has to explore in order to develop fruitful grammar instruction in the classroom: (a) grammar learning, (b) grammar content and (c) teaching processes.Xavier Fontich VicensUniversitat Autònoma de BarcelonaarticleSpecial aspects of educationLC8-6691Language and LiteraturePCAENESFRBellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, Vol 6, Iss 3 (2013) |
institution |
DOAJ |
collection |
DOAJ |
language |
CA EN ES FR |
topic |
Special aspects of education LC8-6691 Language and Literature P |
spellingShingle |
Special aspects of education LC8-6691 Language and Literature P Xavier Fontich Vicens La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar |
description |
In this text we present some reflexions about teaching L1 grammar in compulsory school. We locate our study among the literature that considers grammar instruction helpful for students to improve in their capacity of reflecting and using their language. We outline three aspects that teaching research has to explore in order to develop fruitful grammar instruction in the classroom: (a) grammar learning, (b) grammar content and (c) teaching processes. |
format |
article |
author |
Xavier Fontich Vicens |
author_facet |
Xavier Fontich Vicens |
author_sort |
Xavier Fontich Vicens |
title |
La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar |
title_short |
La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar |
title_full |
La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar |
title_fullStr |
La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar |
title_full_unstemmed |
La gramática de la primera lengua en la escuela: Reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar |
title_sort |
la gramática de la primera lengua en la escuela: reflexiones sobre su enseñanza-aprendizaje y sobre el contenido gramatical escolar |
publisher |
Universitat Autònoma de Barcelona |
publishDate |
2013 |
url |
https://doaj.org/article/9e16e2a143ef4477ab0009c416c64be3 |
work_keys_str_mv |
AT xavierfontichvicens lagramaticadelaprimeralenguaenlaescuelareflexionessobresuensenanzaaprendizajeysobreelcontenidogramaticalescolar |
_version_ |
1718413453470728192 |