Lope in Manhattan: Hyperreality, Space, and Violence in Julián Mesri’s «Fuenteovejuna»
This analysis of Repertorio Español’s 2013 production of Lope de Vega’s Fuenteovejuna in New York City focuses on the elements of communication, space, and violence. In director Julián Mesri’s staging, modern media or technology at times replace the human messengers of the original text, which has...
Enregistré dans:
| Auteur principal: | Christopher D. Gascón |
|---|---|
| Format: | article |
| Langue: | ES |
| Publié: |
Universitat Autònoma de Barcelona
2018
|
| Sujets: | |
| Accès en ligne: | https://doaj.org/article/aa50e70c3d3d4732ad87151c7630cdb6 |
| Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
-
Dramaturgias brechtianas recientes a partir de «Fuenteovejuna»
par: Sergio Adillo Rufo
Publié: (2018) -
«Fuenteovejuna» (trans)nacional: de los discursos hegemónicos a las apropiaciones estéticas en Antonio Román y Juan Guerrero Zamora
par: Patricia Trapero Llobera
Publié: (2018) -
Lope de puntillas: el estreno del ballet «Laurencia» en Leningrado (1939)
par: Maria Chiginskaya
Publié: (2016) -
El tricentenario de Lope de Vega en Italia
par: María José Zamora Muñoz
Publié: (2019) -
Entre tiranos y villanos : fuente ovejuna, una lectura políticamente incorrecta /
par: Villate, Jorge L.
Publié: (2012)