Death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education
<p><strong>ABSTRACT</strong></p><p>This article is a case-study of simulation as a way of learning values and ethics, an approach implemented curriculum-wide within a postgraduate, professional legal educational programme, the Diploma in Professional Legal Practice, in...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN ES |
Publicado: |
Universitat Politècnica de València
2014
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/ae65454bc6a94928a84b4e01c60125a7 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai:doaj.org-article:ae65454bc6a94928a84b4e01c60125a7 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai:doaj.org-article:ae65454bc6a94928a84b4e01c60125a72021-12-02T10:45:25ZDeath masks and professional masks: community, values and ethics in legal education1887-45921887-4592https://doaj.org/article/ae65454bc6a94928a84b4e01c60125a72014-10-01T00:00:00Zhttp://red-u.net/redu/index.php/REDU/article/view/891https://doaj.org/toc/1887-4592https://doaj.org/toc/1887-4592<p><strong>ABSTRACT</strong></p><p>This article is a case-study of simulation as a way of learning values and ethics, an approach implemented curriculum-wide within a postgraduate, professional legal educational programme, the Diploma in Professional Legal Practice, in Scotland. It involves learning face-to-face using conventional print resources, and also involves online digital resources. While the use of the web to simulate a professional environment is nothing new in itself, the implementation of it (first in the Glasgow Graduate School of Law and then Strathclyde Law School) and on this scale is fairly unique. The article explores the genesis of this approach, its interdisciplinary bases, and its use in various law schools, its effects in building learning communities and facilitating ethical self-revelation.</p><p><strong>RESUMEN</strong></p><p><strong>Máscaras mortuorias y máscaras profesionales: comunidad, valores y ética en la educación jurídica.</strong></p><p>Este artículo es un estudio de caso sobre la simulación como vía para el aprendizaje de valores y ética, un enfoque aplicado a lo largo de todo el currículo en un programa de postgrado de formación profesional en Derecho, el Diploma en Práctica Profesional, en Escocia. Comprende aprendizaje presencial con el uso tanto de recursos convencionales impresos como de recursos digitales en línea. Aunque el uso de la web para simular un entorno profesional no es nuevo en si mismo, es la primera vez que se lleva a cabo íntegramente su implementación en una escuela de Derecho (primero en la Glasgow Graduate School of Law y posteriormente en la Strathclyde Law School). El artículo explora la génesis del enfoque, sus bases interdisciplinares, y su uso en distintas escuelas de Derecho, así como sus efectos en la creación de comunidades de aprendizaje y en la tarea de facilitar la autorevelación ética.</p>Paul MahargUniversitat Politècnica de ValènciaarticleLegal educationcurriculum designprofessionalismsimulationSIMPLEreader-response theorylearning communitieslegal ethicsEducationLENESRed U, Vol 12, Iss extra., Pp 127-151 (2014) |
institution |
DOAJ |
collection |
DOAJ |
language |
EN ES |
topic |
Legal education curriculum design professionalism simulation SIMPLE reader-response theory learning communities legal ethics Education L |
spellingShingle |
Legal education curriculum design professionalism simulation SIMPLE reader-response theory learning communities legal ethics Education L Paul Maharg Death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education |
description |
<p><strong>ABSTRACT</strong></p><p>This article is a case-study of simulation as a way of learning values and ethics, an approach implemented curriculum-wide within a postgraduate, professional legal educational programme, the Diploma in Professional Legal Practice, in Scotland. It involves learning face-to-face using conventional print resources, and also involves online digital resources. While the use of the web to simulate a professional environment is nothing new in itself, the implementation of it (first in the Glasgow Graduate School of Law and then Strathclyde Law School) and on this scale is fairly unique. The article explores the genesis of this approach, its interdisciplinary bases, and its use in various law schools, its effects in building learning communities and facilitating ethical self-revelation.</p><p><strong>RESUMEN</strong></p><p><strong>Máscaras mortuorias y máscaras profesionales: comunidad, valores y ética en la educación jurídica.</strong></p><p>Este artículo es un estudio de caso sobre la simulación como vía para el aprendizaje de valores y ética, un enfoque aplicado a lo largo de todo el currículo en un programa de postgrado de formación profesional en Derecho, el Diploma en Práctica Profesional, en Escocia. Comprende aprendizaje presencial con el uso tanto de recursos convencionales impresos como de recursos digitales en línea. Aunque el uso de la web para simular un entorno profesional no es nuevo en si mismo, es la primera vez que se lleva a cabo íntegramente su implementación en una escuela de Derecho (primero en la Glasgow Graduate School of Law y posteriormente en la Strathclyde Law School). El artículo explora la génesis del enfoque, sus bases interdisciplinares, y su uso en distintas escuelas de Derecho, así como sus efectos en la creación de comunidades de aprendizaje y en la tarea de facilitar la autorevelación ética.</p> |
format |
article |
author |
Paul Maharg |
author_facet |
Paul Maharg |
author_sort |
Paul Maharg |
title |
Death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education |
title_short |
Death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education |
title_full |
Death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education |
title_fullStr |
Death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education |
title_full_unstemmed |
Death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education |
title_sort |
death masks and professional masks: community, values and ethics in legal education |
publisher |
Universitat Politècnica de València |
publishDate |
2014 |
url |
https://doaj.org/article/ae65454bc6a94928a84b4e01c60125a7 |
work_keys_str_mv |
AT paulmaharg deathmasksandprofessionalmaskscommunityvaluesandethicsinlegaleducation |
_version_ |
1718396783812411392 |