Triptyque novohispano. Plumes, cartes et graffiti pour une histoire métisse des arts (16e-17e siècles)
The dissertation analyzes the history of the mutual transformation at the origin of the artistic production in New Spain from the 16th to the 17th century onward. Based upon the innovative « triptych » feather art/cartography/graffiti, our corpus allows to interrogate the birth and developments of t...
Guardado en:
Autor principal: | Alessandra Russo |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN FR PT |
Publicado: |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains
2017
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/af083e5f6d9a411f9d29be4a947f2625 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Expérimenter la rue et le monde avec des acteurs du graffiti
por: Caterine Reginensi
Publicado: (2020) -
Graffiti digital. Das Informationssystem Graffiti in Deutschland (INGRID)
por: Martin Papenbrock, et al.
Publicado: (2018) -
Feather Stories: The Saint Gregory Mass and the Ecouen Triptych
por: Claire Bergeaud, et al.
Publicado: (2006) -
The Feather Adarga of Philip II and the Escorial Miter
por: Teresa Ortíz Salazar
Publicado: (2006) -
Precolumbian and Ethnographic Featherwork from the Andes and Amazon in the Metropolitan Museum of Art
por: Christine Giuntini
Publicado: (2006)