Reforming the legal curriculum: Integration into the practice
<p><strong>ABSTRACT</strong></p><p>Legal education in the United States is at a crisis point. Simultaneously confronting scathing critiques and mounting market forces, legal education must change to survive. Experiential education offers the hope of increasing the relev...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN ES |
Publicado: |
Universitat Politècnica de València
2014
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/b11fd5172f3646a891e27dc9ab738045 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai:doaj.org-article:b11fd5172f3646a891e27dc9ab738045 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai:doaj.org-article:b11fd5172f3646a891e27dc9ab7380452021-12-02T12:27:50ZReforming the legal curriculum: Integration into the practice1887-45921887-4592https://doaj.org/article/b11fd5172f3646a891e27dc9ab7380452014-10-01T00:00:00Zhttp://red-u.net/redu/index.php/REDU/article/view/893https://doaj.org/toc/1887-4592https://doaj.org/toc/1887-4592<p><strong>ABSTRACT</strong></p><p>Legal education in the United States is at a crisis point. Simultaneously confronting scathing critiques and mounting market forces, legal education must change to survive. Experiential education offers the hope of increasing the relevance of legal education to the practice of law, and many law schools have adopted new programs where students learn through experience. This article provides an overview of legal education and describes the rise of experiential legal education. The article concludes with a description of an innovative program that integrates the practice in the joint enterprise of educating tomorrow’s lawyers.</p><p><strong>RESUMEN</strong></p><p><strong>La reforma curricular en los estudios de Derecho: la integración de la práctica</strong></p><p>La formación de los profesionales del Derecho en los Estados Unidos se encuentra en un momento de crisis. Se enfrenta simultáneamente a severas críticas y a la presión de las fuerzas del mercado, por lo que debe cambiar para poder sobrevivir. La educación experiencial ofrece la posibilidad de incrementar la relevancia del aprendizaje de la práctica del Derecho en la formación de los futuros juristas y un gran número de Escuelas de Derecho han puesto ya en marcha nuevos programas formativos en los que los estudiantes aprenden a través de la experiencia. Este artículo proporciona una visión general de la formación jurídica y explica como surgió el enfoque de la educación basada en la experiencia en este sector, concluyendo con la descripción de un programa innovador que integra la práctica en la empresa conjuntamente con la formación de los abogados del mañana.</p>Timothy CaseyUniversitat Politècnica de Valènciaarticleexperiential education, reflective practice, legal education reform, United States legal education, reflection, clinic, clinical education, law clinic, clinical legal education, STEPPS Program, California Western School of Law, pedagogy, legal educationEducationLENESRed U, Vol 12, Iss extra., Pp 65-91 (2014) |
institution |
DOAJ |
collection |
DOAJ |
language |
EN ES |
topic |
experiential education, reflective practice, legal education reform, United States legal education, reflection, clinic, clinical education, law clinic, clinical legal education, STEPPS Program, California Western School of Law, pedagogy, legal education Education L |
spellingShingle |
experiential education, reflective practice, legal education reform, United States legal education, reflection, clinic, clinical education, law clinic, clinical legal education, STEPPS Program, California Western School of Law, pedagogy, legal education Education L Timothy Casey Reforming the legal curriculum: Integration into the practice |
description |
<p><strong>ABSTRACT</strong></p><p>Legal education in the United States is at a crisis point. Simultaneously confronting scathing critiques and mounting market forces, legal education must change to survive. Experiential education offers the hope of increasing the relevance of legal education to the practice of law, and many law schools have adopted new programs where students learn through experience. This article provides an overview of legal education and describes the rise of experiential legal education. The article concludes with a description of an innovative program that integrates the practice in the joint enterprise of educating tomorrow’s lawyers.</p><p><strong>RESUMEN</strong></p><p><strong>La reforma curricular en los estudios de Derecho: la integración de la práctica</strong></p><p>La formación de los profesionales del Derecho en los Estados Unidos se encuentra en un momento de crisis. Se enfrenta simultáneamente a severas críticas y a la presión de las fuerzas del mercado, por lo que debe cambiar para poder sobrevivir. La educación experiencial ofrece la posibilidad de incrementar la relevancia del aprendizaje de la práctica del Derecho en la formación de los futuros juristas y un gran número de Escuelas de Derecho han puesto ya en marcha nuevos programas formativos en los que los estudiantes aprenden a través de la experiencia. Este artículo proporciona una visión general de la formación jurídica y explica como surgió el enfoque de la educación basada en la experiencia en este sector, concluyendo con la descripción de un programa innovador que integra la práctica en la empresa conjuntamente con la formación de los abogados del mañana.</p> |
format |
article |
author |
Timothy Casey |
author_facet |
Timothy Casey |
author_sort |
Timothy Casey |
title |
Reforming the legal curriculum: Integration into the practice |
title_short |
Reforming the legal curriculum: Integration into the practice |
title_full |
Reforming the legal curriculum: Integration into the practice |
title_fullStr |
Reforming the legal curriculum: Integration into the practice |
title_full_unstemmed |
Reforming the legal curriculum: Integration into the practice |
title_sort |
reforming the legal curriculum: integration into the practice |
publisher |
Universitat Politècnica de València |
publishDate |
2014 |
url |
https://doaj.org/article/b11fd5172f3646a891e27dc9ab738045 |
work_keys_str_mv |
AT timothycasey reformingthelegalcurriculumintegrationintothepractice |
_version_ |
1718394474211573760 |