Indiens sur scènes, étrangers captivés ? Mise en spectacle de la culture et secret
This session draws on patrimonialisation cases which depend upon the support of a visual spectacle, either live or on film, and which thus implicitly define culture as a set of visual practices susceptible to observation. This definition, and the demand that Amerindians perform for foreigners that i...
Guardado en:
Autores principales: | Philippe Erikson, Chloé Nahum-Claudel, Cédric Yvinec |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN FR PT |
Publicado: |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains
2017
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/b77f6b3aa215403297aa984c7adad520 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Le spectacle des Tsiganes en France et au Mexique
por: Neyra Alvarado Solís
Publicado: (2016) -
Rivera Andia, Juan Javier (Ed.), Non-humans in Amerindian South America. Ethnographies of indigenous cosmologies, rituals and songs
por: Carmen Bernand
Publicado: (2019) -
Objective Monitoring of Spectacle Wearing Times in Adult Subjects Using the Theramon® Thermosensor
por: Abaza A, et al.
Publicado: (2021) -
Problemas morales de las intrusiones, grabaciones y escuchas: hacia una ética del descubrimiento y la revelación de secretos : hacia una ética del descubrimiento y la revelación de secretos /
por: Gallardo Ortiz, Miguel Ángel
Publicado: (2015) -
Ellipsoid Spectacle Comparison of Plusoptix, Retinomax and 2WIN Autorefractors
por: Arnold RW, et al.
Publicado: (2021)