Héros, sauveur, homme du peuple ? La création et contestation des premiers masques théâtraux de Bonaparte sous le Directoire
Combining archival research, reviews in the press, and scholarship on the Napoleonic legend, this article analyses five waves of plays that were linked to Bonaparte from 1797 to the coup of 18 Brumaire to give the first proper study of the creation and contestation of Bonaparte’s theatrical masks du...
Guardado en:
Autor principal: | Clare Siviter |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | FR |
Publicado: |
Seminario di filologia francese
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/bcde2d5e3a484b6e8953ec1777a612d7 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Les masques de l’Empereur
por: Katherine Astbury, et al.
Publicado: (2021) -
Masques et miroirs de l’Empereur autour du sacre : Lemercier et Chénier
por: Pierre Frantz, et al.
Publicado: (2021) -
L’émergence de l’«acteur napoléonien» au XIXe siècle
por: Laura O’Brien
Publicado: (2021) -
Napoléon Arlequin ou la métaphore théâtrale
por: Katherine Astbury
Publicado: (2021) - Napoleon Bonaparte