The influence of social distance and power in email politeness in an academic context
This study examined the influence of social and power distance on students’ preferences of openings and closings and requestive strategies used when sending an email in an academic context. Students were more conventionally indirect with a person of higher power and greater social distance as well a...
Guardado en:
Autor principal: | Victòria Codina-Espurz |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | ES |
Publicado: |
Asociación de Jóvenes Lingüistas
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/bcec9a363d624090a2519d18eaa7a88f |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Hablando de cortesía
por: AYDA ELIZABETH BLANCO ESTUPIÑAN
Publicado: (2007) -
Candidatos, partidos políticos y electores: actividades de imagen en las cartas electorales españolas para las elecciones al Parlamento Europeo (2004–2019)
por: Gómez Sánchez M.ᵃ Elena
Publicado: (2021) -
Una mirada sociopragmática a las fórmulas de tratamiento entre niños escolares
por: LUZ ÁNGELA SUÁREZ RODRÍGUEZ
Publicado: (2008) -
Markers of politeness and impoliteness in student-teacher interaction in the discourse genre of emails
por: Níkleva,Dimitrinka G.
Publicado: (2018) -
El significado del hablante en las fórmulas de tratamiento y en las paremias
por: GERARDO CARDOZO RINCÓN, et al.
Publicado: (2014)