La internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global
This article establishes essential items introduced by the urban actors in Bogota, capital city of Colombia, with the aim of achieving its internationalization. The first part inscribes this theme in the framework of globalization, considers the new functionalities and elements that are at stake, an...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN FR PT |
Publicado: |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/c73d5d4871df4f558287dfdefd4f9a40 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai:doaj.org-article:c73d5d4871df4f558287dfdefd4f9a40 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai:doaj.org-article:c73d5d4871df4f558287dfdefd4f9a402021-12-02T10:33:59ZLa internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global1626-025210.4000/nuevomundo.81712https://doaj.org/article/c73d5d4871df4f558287dfdefd4f9a402020-10-01T00:00:00Zhttp://journals.openedition.org/nuevomundo/81712https://doaj.org/toc/1626-0252This article establishes essential items introduced by the urban actors in Bogota, capital city of Colombia, with the aim of achieving its internationalization. The first part inscribes this theme in the framework of globalization, considers the new functionalities and elements that are at stake, and are also an object of rivalry between cities on the world stage. The second part develops, in a neo-institutional perspective, the role played by public and private urban elites and the strategy they have chosen for the city internationalization and its development.Amanda Andrade-BenítezCentre de Recherches sur les Mondes AméricainsarticleBogotáinternationalizationneoliberal citydevelopmentterritorial marketingAnthropologyGN1-890Latin America. Spanish AmericaF1201-3799ENFRPTNuevo mundo - Mundos Nuevos (2020) |
institution |
DOAJ |
collection |
DOAJ |
language |
EN FR PT |
topic |
Bogotá internationalization neoliberal city development territorial marketing Anthropology GN1-890 Latin America. Spanish America F1201-3799 |
spellingShingle |
Bogotá internationalization neoliberal city development territorial marketing Anthropology GN1-890 Latin America. Spanish America F1201-3799 Amanda Andrade-Benítez La internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global |
description |
This article establishes essential items introduced by the urban actors in Bogota, capital city of Colombia, with the aim of achieving its internationalization. The first part inscribes this theme in the framework of globalization, considers the new functionalities and elements that are at stake, and are also an object of rivalry between cities on the world stage. The second part develops, in a neo-institutional perspective, the role played by public and private urban elites and the strategy they have chosen for the city internationalization and its development. |
format |
article |
author |
Amanda Andrade-Benítez |
author_facet |
Amanda Andrade-Benítez |
author_sort |
Amanda Andrade-Benítez |
title |
La internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global |
title_short |
La internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global |
title_full |
La internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global |
title_fullStr |
La internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global |
title_full_unstemmed |
La internacionalización de una ciudad Latinoamericana: Bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global |
title_sort |
la internacionalización de una ciudad latinoamericana: bogotá y su estrategia por obtener un lugar en el espacio global |
publisher |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains |
publishDate |
2020 |
url |
https://doaj.org/article/c73d5d4871df4f558287dfdefd4f9a40 |
work_keys_str_mv |
AT amandaandradebenitez lainternacionalizaciondeunaciudadlatinoamericanabogotaysuestrategiaporobtenerunlugarenelespacioglobal |
_version_ |
1718397082811760640 |