Una mirada crítica al discurso de los textos escolares sobre el stronismo
Paraguayan History textbooks portraying the “stronista” regime in this country, published between 1970 and 2008, which are used in middle schools, are submitted to a critical discourse analysis. Thus, a macro and micro semantic analysis are carried out according to the analysis categories from T. va...
Enregistré dans:
Auteur principal: | Sandra D’Alessandro de Valdez |
---|---|
Format: | article |
Langue: | EN FR PT |
Publié: |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains
2014
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | https://doaj.org/article/cf7f95ab7a1c4d2688e71d83270ac0b4 |
Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
-
Educación, memoria y autoritarismo – Historia y memoria del Stronismo en la educación paraguaya (1989–2019)
par: David Velázquez
Publié: (2020) -
Marta Terán, Víctor Gayol (eds.), La Corona rota. Identidades y representaciones en las Independencias Iberoamericanas, Castelló de la Plana, Universitat Jaume I, 2010, 357 p.
par: Frédérique Langue
Publié: (2011) -
Comparing Representations of 'Self" and "Other" in Iranian and Indian English School Books: A Critical Discourse Analysis
par: Mojtaba Maghsoudi
Publié: (2020) -
Erratas sexuales. Fallas de género
par: Rocco Carbone
Publié: (2014) -
El texto escolar y el aprendizaje : enredos y desenredos /
Publié: (2015)