Beyond Death and Mourning in A Dark Song and We Are Still Here
Drawing on Ewa Domańska’s theory of necrovitalism (2017), Rosi Braidotti’s works that engage with life/death ‘dichotomy’ (2006; 2008; 2013), and affect theories, I hope to show how normative understanding of death and mourning, typical for horror cinema as such, are questioned and transformed throu...
Guardado en:
Autor principal: | Agnieszka Kotwasińska |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | DA EN NB SV |
Publicado: |
The Royal Danish Library
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/d8457af7a1724c80a527700631f35764 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Cuerpos que (no) importan: Acerca de lo abyecto en la literatura chilena
por: KOTTOW,ANDREA
Publicado: (2017) -
The Soundtrack of the Sinister Trailer
por: Redfern Nick
Publicado: (2021) -
La influencia del cine alemán en el cine fantástico y de horror mexicano de los años 30
por: María Dolores Cabrera
Publicado: (2019) -
Charles St-Georges, Haunted Families and Temporal Normativity in Hispanic Horror Films. Troubling Timelines, Lexington Books, Nueva York, 2019.
por: Álvaro Fernández
Publicado: (2019) -
Festín del horror: la comida siniestra en “Alta cocina”, de Amparo Dávila
por: Liliana Colanzi
Publicado: (2021)