Comment se constituent les collections : l’exemple sénoufo
This essay attempts to show that, if the constitution of the Senufo collections follows the vagaries of the western discovery of Southern Arts, it also presents some specificities related to collectors and institutions that have received these collections. The former presence of missionary collectio...
Guardado en:
Autor principal: | Pierre Boutin |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN FR |
Publicado: |
OpenEdition
2014
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/d9d2184379ca4c56a206b8908fd2e4ff |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Les masques à rayures peintes des Luba (Katanga / République Démocratique du Congo)
por: Julien Volper
Publicado: (2009) -
Les masques en forme de cœur des zones forestières en Afrique centrale
por: François Neyt
Publicado: (2011) -
The wooden «Chasuble Madonnas» from Ger, IX, Targasona and Talló. About the iconography of Catalan Madonna statues in the Romanesque period
por: Tim Heilbronner
Publicado: (2008) -
Les cornes, la croix et les défenses
por: Julien Volper
Publicado: (2011) -
Les boîtes servant à la divination par les souris
por: Mathilde Buratti
Publicado: (2012)