Hercule Poirot and the Tricky Performers of Stereotypes in Agatha Christie’s Murder on the Orient Express
Agatha Christie’s Murder on the Orient Express (1934) remains well-read, and its hero Hercule Poirot continues to enjoy popular currency. Yet the text has not aged well due to some of its now clichéd plot developments and dialogue, as well as Christie’s depiction of class, ethnic and national prejud...
Guardado en:
Autor principal: | Kenneth Eckert |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
Lodz University Press
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/dc69968402734d19998f7e913c03fca8 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Les mystères irrésolus de Sherlock Holmes et Hercule Poirot : le choix de « l’échec »
por: Viviane Huys
Publicado: (2015) -
Un maldito enredo /
por: Alpuente, Moncho
Publicado: (2012) -
“Addiction is a strange bastard”: Alcohol(ism) in Irish Fiction
por: Wojciech Klepuszewski
Publicado: (2021) -
La mujer sola /
por: Vázquez Camacho, Luis
Publicado: (2012) -
El crotalón /
por: Villalón, Cristobal
Publicado: (2019)