Educational Attainment and <named-content content-type="genus-species">Staphylococcus aureus</named-content> Colonization in a Hispanic Border Community: Testing Fundamental Cause Theory
ABSTRACT This study was carried out to evaluate hypotheses generated by fundamental cause theory regarding the socioeconomic status (SES) gradient in colonization with Staphylococcus aureus among Hispanic and non-Hispanic adults living in a border community. Participants (n = 613) recruited in natur...
Guardado en:
Autores principales: | Steven D. Barger, Monica R. Lininger, Robert T. Trotter, Heidi A. Wayment, Mimi Mbegbu, Shari Kyman, Talima Pearson |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
American Society for Microbiology
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/e1d763dc9ca3482ebb6365b903ce422d |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Texas Hispanic journal of law & policy
Publicado: (2000) -
Community-level educational attainment and dementia: a 6-year longitudinal multilevel study in Japan
por: Tomo Takasugi, et al.
Publicado: (2021) -
Evaluación a largo plazo del estado nutricional, composición corporal y densidad mineral ósea en mujeres operadas de bypass gástrico: impacto del nivel socioeconómico
por: de la Maza,María Pía, et al.
Publicado: (2008) -
Harvard Latino law review
Publicado: (1994) -
Hispanic journal of behavioral sciences
Publicado: (1979)