The Meeting of Asia and the Netherlands: On Van Gogh’s Challenge in Emulating Rembrandt
The essay grew out of an issue I had been pondering for some time and is an attempt to gain an insight into a secret Van Gogh was eager to discover while comparing himself as an artist with “Rembrandt, the magician”. Van Gogh was convinced that art could succeed where religion had failed. Moreover,...
Guardado en:
Autor principal: | Ozaki Akihiro |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN PL |
Publicado: |
Ksiegarnia Akademicka Publishing
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/e4d705abf5cb4ccdb4d4ba21d42589e4 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
VEINTISÉIS ZAPATOS Y UN MANIFIESTO SUICIDA: EL ANDAR EN LA OBRA DE VINCENT VAN GOGH, UNA VISIÓN FENOMENOLÓGICA DESDE MARTIN HEIDEGGER
por: Godoy Contreras,Iván
Publicado: (2014) -
Horror vacui. Una aproximación al vacio de un par de zapatos a partir de Martin Heidegger
por: Iván Godoy
Publicado: (2017) -
Przeszłość w teraźniejszości
por: Monika Banaś
Publicado: (2020) -
Spóźniona zmysłowość w twórczości filmowej Mohsena Machmalbafa
por: Elżbieta Wiącek
Publicado: (2021) -
Recenzja książki Wiesława Gumuły pt. "Teoria osobliwości społecznych. Zaskakująca transformacja w Polsce" (Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008)
por: Jarosław Rokicki
Publicado: (2019)