L’« énergie synthétique ». Espace esthétique et espace politique dans la peinture murale mexicaine (1920-1940)
Mexican muralism in the years 1920-40 constitute an avant-garde in which the political and the esthetic are indissociable. It is an avant-garde that claims to be in a process of construction, contrary to the negative avant-garde of Dadaism; and that draws on tradition, contrary to futurism. This art...
Guardado en:
Autor principal: | Ana Cecilia Hornedo Marín |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN FR PT |
Publicado: |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains
2014
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/e730ed4421b3476dac887cb6b73be92a |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Przekład w perspektywie awangardowości
por: Bożena Tokarz
Publicado: (2020) -
Eliot’s Modernist Manifesto
por: Viorica Patea
Publicado: (2017) -
The significance of the Ljubljana Maska Journal (1920/21) in the context of the Yugoslav avant-garde
por: Pranjić Kristina
Publicado: (2021) -
Przekład elementów awangardowych w polskich i rosyjskich tłumaczeniach wierszy Charlesa Bukowskiego
por: Piotr Plichta
Publicado: (2020) -
Tensiones entre arte / política en la Asociación Arte Concreto Invención. Entre el comunismo, el peronismo y el diseño
por: Daniela Lucena
Publicado: (2012)