“Así nació el Obelisco”: imágenes de una Buenos Aires moderna entre tradición y vanguardias
In Buenos Aires, in the mid 1930s, there was a cultural and building transformation that sparked debates with the intervention of different agents. In those years, for aesthetic and ethical reasons certain artists and intellectuals, imbued with avantgarde ideals, acted as the new men and women who c...
Enregistré dans:
Auteur principal: | Sonia Sasiain |
---|---|
Format: | article |
Langue: | EN FR PT |
Publié: |
Centre de Recherches sur les Mondes Américains
2019
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | https://doaj.org/article/ed0b9be7bb174ed68a4dd1d245821590 |
Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
-
Ana Laura Lusnich & Pablo Piedras, Una historia del cine político y social en Argentina. Formas, estilos y registros (1896-1969), Buenos Aires, Nueva Librería, 2009, 472 p.
par: Moira Cristiá
Publié: (2011) -
Claudia Soria, Paola Cortés Rocca & Edgardo Dieleke (Eds.), Políticas del sentimiento. El peronismo y la construcción de la Argentina Moderna, Buenos Aires, Editorial Prometeo, 2010, 287 p.
par: Moira Cristiá
Publié: (2011) -
Guerreros, estado y “progreso” en billetes del stronismo (1954-1989)
par: Roberto L. Céspedes R.
Publié: (2014) -
Document sans titre
par: Frédérique Langue
Publié: (2008) -
Terror, etnicidad y la imagen del judío en el cine argentino contemporáneo
par: Tzvi Tal
Publié: (2010)