The Simulated Virology Clinic: A Standardized Patient Exercise for Preclinical Medical Students Supporting Basic and Clinical Science Integration
Introduction Virology is inherently challenging due to the sheer volume of information medical students are responsible for learning. Cognitive integration of this content is critical for early medical students to practice applying this knowledge to diagnostic problem-solving. Simulation offers lear...
Guardado en:
Autores principales: | Jennifer M. Jackson, Lindsay C. Strowd, Timothy R. Peters |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
Association of American Medical Colleges
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/f08ed977cef54bb981f835cac0f8c87f |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
The Simulated Cardiology Clinic: A Standardized Patient Exercise Supporting Medical Students' Biomedical Knowledge and Clinical Skills Integration
por: Jennifer M. Jackson, et al.
Publicado: (2020) -
Caso clínico de una meningitis por reactivación del virus varicela zóster en un paciente inmunocompetente
por: Vial U,Felipe, et al.
Publicado: (2013) -
Infecciones por virus varicela zoster en menores de 15 años con cáncer
por: Folatre B,sabel, et al.
Publicado: (2003) -
Infección por virus varicela zoster en enfermedad de Hodgkin del niño en estadios avanzados III y IV
por: Zolezzi R,Paola, et al.
Publicado: (1990) -
Herpes zoster duplex bilateralis symmetricus in an immunocompromised patient with recent varicella infection
por: Nuntouchaporn Amonchaisakda, et al.
Publicado: (2021)