Back to the roots? Namíbia, Não!, de Aldri Anunciação
This article analyzes how the “black comedy” Namíbia, Não!, by the young playwright Aldri Annunciation, from Bahia, elaborates the last consequences of the famous Brazilian racial democracy and of the human rights, and how it goes until the limits of the “politically correct” post-colonialist discou...
Guardado en:
Autor principal: | Henry Thorau |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | ES PT |
Publicado: |
Universidade de Brasília
2014
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/f299731ce8a04c37a6319e9c4193a8ce |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Performer la communauté, une génération après les pensionnats autochtones. Entretien in situ
por: Véronique Hébert, et al.
Publicado: (2021) -
Comedy’s Double Negation of Meaning in Post-war European Theater
por: Anna Street
Publicado: (2021) -
L’émergence de l’«acteur napoléonien» au XIXe siècle
por: Laura O’Brien
Publicado: (2021) -
Héros, sauveur, homme du peuple ? La création et contestation des premiers masques théâtraux de Bonaparte sous le Directoire
por: Clare Siviter
Publicado: (2021) -
Napoléon Arlequin ou la métaphore théâtrale
por: Katherine Astbury
Publicado: (2021)