Et si les jeux vidéo servaient à comprendre la géographie ?
After board games, video games are adapted, used for teaching and continuous formation. The present analysis of two game series, Sim City and Civilization, shows that video games available in the trade have triple interest for the geographer, as geographical objects, pedagogical and modelling tools....
Guardado en:
Autores principales: | Hovig Ter Minassian, Samuel Rufat |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | DE EN FR IT PT |
Publicado: |
Unité Mixte de Recherche 8504 Géographie-cités
2008
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/f438e2fb55f74057b46c88fe3dc8ab4b |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Przekład gier wideo: charakterystyka ogólna, uwarunkowania i perspektywy edukacyjne
por: Ewa Drab
Publicado: (2021) -
The meaning of the experience of being an online video game player
por: Kelly Arbeau, et al.
Publicado: (2020) -
Les frontières de l’évasion : Une taxonomie du jeu d'évasion
por: Adrien Barton, et al.
Publicado: (2021) -
Features of the Formation and Development of the Video Game Industry in Japan in the Last Quarter of the XX-XXI Centuries
por: G. N. Valiakhmetova, et al.
Publicado: (2019) -
La psicología de los videojuegos : un modelo de investigación /
por: Tejeiro Salguero, Ricardo
Publicado: (2008)