Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing
Background: The level of satisfaction of patients with the services provided by public hospitals is becoming an important issue for health authorities. Aim: To analyze an enquiry applied to patients, about the level of satisfaction with the service provided by a public regional hospital in Chile. Ma...
Guardado en:
Autores principales: | , |
---|---|
Lenguaje: | Spanish / Castilian |
Publicado: |
Sociedad Médica de Santiago
2007
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-98872007000700006 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
id |
oai:scielo:S0034-98872007000700006 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
oai:scielo:S0034-988720070007000062007-09-06Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketingRiveros S,JorgeBerné M,Carmen Hospitals, public Patient care management Quality of health care Background: The level of satisfaction of patients with the services provided by public hospitals is becoming an important issue for health authorities. Aim: To analyze an enquiry applied to patients, about the level of satisfaction with the service provided by a public regional hospital in Chile. Material and methods: An enquiry was applied to 150 ambulatory (76% women) and 50 hospitalized patients (56% women). It included 28 questions about management aspects of health care and 20 questions about client satisfaction. Data was analyzed using factorial analysis and multiple regressions. Results: The manners of hospital personnel were the factor with the highest impact on the perception of patients about global quality of services. Attention timing was the most influential aspect on global satisfaction. Conclusions: There results confirm those from abroad and can orient an adequate management of public hospitalinfo:eu-repo/semantics/openAccessSociedad Médica de SantiagoRevista médica de Chile v.135 n.7 20072007-07-01text/htmlhttp://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-98872007000700006es10.4067/S0034-98872007000700006 |
institution |
Scielo Chile |
collection |
Scielo Chile |
language |
Spanish / Castilian |
topic |
Hospitals, public Patient care management Quality of health care |
spellingShingle |
Hospitals, public Patient care management Quality of health care Riveros S,Jorge Berné M,Carmen Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing |
description |
Background: The level of satisfaction of patients with the services provided by public hospitals is becoming an important issue for health authorities. Aim: To analyze an enquiry applied to patients, about the level of satisfaction with the service provided by a public regional hospital in Chile. Material and methods: An enquiry was applied to 150 ambulatory (76% women) and 50 hospitalized patients (56% women). It included 28 questions about management aspects of health care and 20 questions about client satisfaction. Data was analyzed using factorial analysis and multiple regressions. Results: The manners of hospital personnel were the factor with the highest impact on the perception of patients about global quality of services. Attention timing was the most influential aspect on global satisfaction. Conclusions: There results confirm those from abroad and can orient an adequate management of public hospital |
author |
Riveros S,Jorge Berné M,Carmen |
author_facet |
Riveros S,Jorge Berné M,Carmen |
author_sort |
Riveros S,Jorge |
title |
Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing |
title_short |
Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing |
title_full |
Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing |
title_fullStr |
Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing |
title_full_unstemmed |
Análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: Estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing |
title_sort |
análisis de la opinión de usuarios sobre calidad percibida y satisfacción con hospitales públicos: estudio de caso desde la perspectiva de la aplicación del marketing |
publisher |
Sociedad Médica de Santiago |
publishDate |
2007 |
url |
http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-98872007000700006 |
work_keys_str_mv |
AT riverossjorge analisisdelaopiniondeusuariossobrecalidadpercibidaysatisfaccionconhospitalespublicosestudiodecasodesdelaperspectivadelaaplicaciondelmarketing AT bernemcarmen analisisdelaopiniondeusuariossobrecalidadpercibidaysatisfaccionconhospitalespublicosestudiodecasodesdelaperspectivadelaaplicaciondelmarketing |
_version_ |
1718436329160704000 |