Acompañamiento del enfermo: Una experiencia de aprendizaje sobre el significado de la enfermedad
Background: Due to technical advances and progressive specialization, patient physician relationship evolved from being based on confidence and comprehension to be impersonal and contractual. Aim: To evaluate the change produced in medical students' concept of the meaning of disease, after livi...
Guardado en:
Autores principales: | Ortiz P,Armando, Beca I,Juan Pablo, Salas,Sofía P, Browne L,Francisca, Salas A,Camila |
---|---|
Lenguaje: | Spanish / Castilian |
Publicado: |
Sociedad Médica de Santiago
2008
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-98872008000300004 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Relación estudiante de medicina-enfermo: visión de los estudiantes
por: Beca I,Juan Pablo, et al.
Publicado: (2007) -
Relación estudiante-enfermo: Visión del paciente
por: Beca I,Juan Pablo, et al.
Publicado: (2006) -
Rol del estudiante de medicina en el acompañamiento de los pacientes: reflexiones desde una vivencia
por: Farago,Deborah, et al.
Publicado: (2020) -
The Relationship between Mental Health with the Level of Empathy Among Medical Students in Southern Thailand: A University-Based Cross- Sectional Study
por: Katti Sathaporn, et al.
Publicado: (2021) -
Characteristics of Emotional Intelligence and Empathic Abilities in Medical Students
por: Maria V. Vetluzhskaya, et al.
Publicado: (2019)