Historicizing primary bilingual elementary school for the deaf
Abstract: This text presents an overview of deafness and education. It aims to present the education for the deaf from historical aspects and legal texts, to the current scenario of bilingual education, anchored in Cultural Studies and Deaf Studies. It is an exploratory and bibliographic study, base...
Guardado en:
Autores principales: | Cerutti Müller,Márcia Beatriz, Quaresma da Silva,Denise Regina |
---|---|
Lenguaje: | English |
Publicado: |
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Facultad de Filosofía Educación, Escuela de Pedagogía.
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-97292019000100138 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
The Case for Sign Bilingualism in Irish Deaf Education
por: Noel O'Connell
Publicado: (2021) -
Manual para el docente bilingüe /
por: García Jiménez, Francisco
Publicado: (2013) -
Educación multicultural, educación intercultural bilingüe, educación indígena o educación intercultural?
por: Williamson, Guillermo
Publicado: (2004) -
Analizando la política de educación intercultural bilingüe en Chile desde la educación multicultural
por: Montecinos, Carmen
Publicado: (2004) -
Bilingualism’s Didactic Potential in Teaching a Foreign Language
por: Mikhail V. Mosin, et al.
Publicado: (2017)