The heterogeneity of effects of preschool education on cognitive outcomes in Latin America
This study applies a propensity score matching model to quantify the significance of preschool education in short- and medium-term academic results in several Latin American countries, using data from the Third Regional Comparative and Explanatory Study (TERCE) conducted among third and sixth grade...
Guardado en:
Autores principales: | Dip, Juan Antonio, Gamboa, Luis Fernando |
---|---|
Formato: | Texto |
Lenguaje: | English |
Publicado: |
2019
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://hdl.handle.net/11362/44980 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
La heterogeneidad de los efectos de la educación preescolar sobre los resultados cognitivos en América Latina
por: Dip, Juan Antonio, et al.
Publicado: (2019) -
¿Existen diferencias en América Latina en el aporte de la educación preescolar al logro educativo futuro?: pisa 2009-2012
por: Gamboa, Luis Fernando, et al.
Publicado: (2016) -
Does the contribution made by early education to later academic achievement differ in Latin America?: PISA 2009-2012
por: Gamboa, Luis Fernando, et al.
Publicado: (2016) -
La formación emocional del estudiante de educación preescolar /
por: Rodríguez Rodríguez, Dania
Publicado: (2015) -
El goce de pensar, sentir y comprender guía educativa para docentes : nivel inicial /
por: Amar Amar, José Juan
Publicado: (2011)