The heterogeneity of effects of preschool education on cognitive outcomes in Latin America
This study applies a propensity score matching model to quantify the significance of preschool education in short- and medium-term academic results in several Latin American countries, using data from the Third Regional Comparative and Explanatory Study (TERCE) conducted among third and sixth grade...
Enregistré dans:
| Auteurs principaux: | Dip, Juan Antonio, Gamboa, Luis Fernando |
|---|---|
| Format: | Texto |
| Langue: | English |
| Publié: |
2019
|
| Sujets: | |
| Accès en ligne: | http://hdl.handle.net/11362/44980 |
| Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
-
La heterogeneidad de los efectos de la educación preescolar sobre los resultados cognitivos en América Latina
par: Dip, Juan Antonio, et autres
Publié: (2019) -
¿Existen diferencias en América Latina en el aporte de la educación preescolar al logro educativo futuro?: pisa 2009-2012
par: Gamboa, Luis Fernando, et autres
Publié: (2016) -
Does the contribution made by early education to later academic achievement differ in Latin America?: PISA 2009-2012
par: Gamboa, Luis Fernando, et autres
Publié: (2016) -
La formación emocional del estudiante de educación preescolar /
par: Rodríguez Rodríguez, Dania
Publié: (2015) -
El goce de pensar, sentir y comprender guía educativa para docentes : nivel inicial /
par: Amar Amar, José Juan
Publié: (2011)