Guiding students towards an understanding of the electromotive force concept in electromagnetic phenomena through a teaching-learning sequence
In this work we present the application of design based research (DBR) methodology to conduct a systematic iterative study of the design and implementation of a teaching-learning sequence (TLS) on emf (electromotive force). This work is the final part of a broader study that started with the analysi...
Guardado en:
Autores principales: | Kristina Zuza, Mieke De Cock, Paul van Kampen, Thomas Kelly, Jenaro Guisasola |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
American Physical Society
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/211194231ca94044a4163a2c9c4d2396 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Students’ understanding of the concept of the electric field through conversions of multiple representations
por: Esmeralda Campos, et al.
Publicado: (2020) -
Towards a research program in designing and evaluating teaching materials: An example from dc resistive circuits in introductory physics
por: Kristina Zuza, et al.
Publicado: (2020) -
Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
por: Jenaro Guisasola, et al.
Publicado: (2021) -
Actitudes y motivaciones de los estudiantes de ciencias en Bachillerato y Universidad hacia el aprendizaje de la Física
por: Endika Arandia, et al.
Publicado: (2016) -
THE DIAGNOSTICS OF INDUCTION MOTORS ROTOR BAR BREAKS BASED ON THE ANALYSIS OF ELECTROMOTIVE FORCE IN THE STATOR WINDINGS
por: M.V. Zagirnyak, et al.
Publicado: (2014)