Medical students’ perception of simulation-based assessment in emergency and paediatric medicine: a focus group study
Abstract Background Although simulation-based assessment (SBA) is being implemented in numerous medical education systems, it is still rarely used for undergraduate medical students in France. Objective structured clinical examinations (OSCEs) will be integrated into the national medical curriculum...
Guardado en:
Autores principales: | Anne-Laure Philippon, Jennifer Truchot, Nathalie De Suremain, Marie-Christine Renaud, Arnaud Petit, Georges-Louis Baron, Yonathan Freund |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
BMC
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/5528086e87554700867ebdb49943af52 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Módulos interactivos en línea de semiología médica: Una herramienta para estandarizar el aprendizaje clínico
por: González,Alejandro, et al.
Publicado: (2016) -
Teaching of Medical Ethics: Students' perception in different periods of the course
por: PIMENTEL,DÉBORAH, et al.
Publicado: (2011) -
Hacia un nuevo instrumento de evaluación en la carrera de Medicina.: Uso del método OSCE
por: Bustamante Z,Marco, et al.
Publicado: (2000) -
The pre-med ambition: is it worth it?
por: Zhen (Jason) Fan, et al.
Publicado: (2017) -
Evaluación del ambiente educacional pre-clínico en seis Escuelas de Medicina en Chile
por: HERRERA,CRISTIAN, et al.
Publicado: (2010)