Towards a research program in designing and evaluating teaching materials: An example from dc resistive circuits in introductory physics
[This paper is part of the Focused Collection on Curriculum Development: Theory into Design.] We argue that teaching learning sequence (TLS) design needs to be further developed through the explicit articulation of methodology, which comprises the theoretical commitments regarding research and how t...
Guardado en:
Autores principales: | Kristina Zuza, Paulo Sarriugarte, Jaume Ametller, Paula R. L. Heron, Jenaro Guisasola |
---|---|
Formato: | article |
Lenguaje: | EN |
Publicado: |
American Physical Society
2020
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://doaj.org/article/6109fb37cbaa4fd69f91c496cfa519ec |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
Investigación basada en el diseño de Secuencias de Enseñanza-Aprendizaje: una línea de investigación emergente en Enseñanza de las Ciencias
por: Jenaro Guisasola, et al.
Publicado: (2021) -
Guiding students towards an understanding of the electromotive force concept in electromagnetic phenomena through a teaching-learning sequence
por: Kristina Zuza, et al.
Publicado: (2020) -
Actitudes y motivaciones de los estudiantes de ciencias en Bachillerato y Universidad hacia el aprendizaje de la Física
por: Endika Arandia, et al.
Publicado: (2016) -
The experience of teaching introductory programming skills to bioscientists in Brazil.
por: Luíza Zuvanov, et al.
Publicado: (2021) -
The experience of teaching introductory programming skills to bioscientists in Brazil
por: Luíza Zuvanov, et al.
Publicado: (2021)