Interacción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo

The aim of this article is to show the importance of creating class sequences that encourage student interaction through the shared construction of the aim of knowledge and promoting exploratory talk in the context of teacher training. The mechanisms that help educational learning construction among...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: Victoria García Iglesias, Santiago Fabregat Barrios
Formato: article
Lenguaje:CA
EN
ES
FR
Publicado: Universitat Autònoma de Barcelona 2013
Materias:
P
Acceso en línea:https://doaj.org/article/6111a4e7cd4f4a3481c7c2f99ca2d6c8
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
id oai:doaj.org-article:6111a4e7cd4f4a3481c7c2f99ca2d6c8
record_format dspace
spelling oai:doaj.org-article:6111a4e7cd4f4a3481c7c2f99ca2d6c82021-11-25T13:22:41ZInteracción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo10.5565/rev/jtl3.5322013-6196https://doaj.org/article/6111a4e7cd4f4a3481c7c2f99ca2d6c82013-09-01T00:00:00Zhttps://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/532https://doaj.org/toc/2013-6196The aim of this article is to show the importance of creating class sequences that encourage student interaction through the shared construction of the aim of knowledge and promoting exploratory talk in the context of teacher training. The mechanisms that help educational learning construction among equals, creating cooperative learning areas, are shown through the conversational analysis of two segments of interaction from different educational levels involved in initial teacher training. It proposes new teaching styles for teachers based on a sociocultural learning concept, which can easily be incorporated into their future professional teaching practice in the classroom.Victoria García IglesiasSantiago Fabregat BarriosUniversitat Autònoma de Barcelonaarticleoral interaction in the classroomuniversity teaching practiceinitial teacher educationconversation analysisSpecial aspects of educationLC8-6691Language and LiteraturePCAENESFRBellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, Vol 6, Iss 3 (2013)
institution DOAJ
collection DOAJ
language CA
EN
ES
FR
topic oral interaction in the classroom
university teaching practice
initial teacher education
conversation analysis
Special aspects of education
LC8-6691
Language and Literature
P
spellingShingle oral interaction in the classroom
university teaching practice
initial teacher education
conversation analysis
Special aspects of education
LC8-6691
Language and Literature
P
Victoria García Iglesias
Santiago Fabregat Barrios
Interacción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo
description The aim of this article is to show the importance of creating class sequences that encourage student interaction through the shared construction of the aim of knowledge and promoting exploratory talk in the context of teacher training. The mechanisms that help educational learning construction among equals, creating cooperative learning areas, are shown through the conversational analysis of two segments of interaction from different educational levels involved in initial teacher training. It proposes new teaching styles for teachers based on a sociocultural learning concept, which can easily be incorporated into their future professional teaching practice in the classroom.
format article
author Victoria García Iglesias
Santiago Fabregat Barrios
author_facet Victoria García Iglesias
Santiago Fabregat Barrios
author_sort Victoria García Iglesias
title Interacción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo
title_short Interacción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo
title_full Interacción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo
title_fullStr Interacción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo
title_full_unstemmed Interacción en el aula y formación inicial del profesorado: Hacia la construcción compartida del conocimiento educativo
title_sort interacción en el aula y formación inicial del profesorado: hacia la construcción compartida del conocimiento educativo
publisher Universitat Autònoma de Barcelona
publishDate 2013
url https://doaj.org/article/6111a4e7cd4f4a3481c7c2f99ca2d6c8
work_keys_str_mv AT victoriagarciaiglesias interaccionenelaulayformacioninicialdelprofesoradohacialaconstruccioncompartidadelconocimientoeducativo
AT santiagofabregatbarrios interaccionenelaulayformacioninicialdelprofesoradohacialaconstruccioncompartidadelconocimientoeducativo
_version_ 1718413438269521920